CCMNapapiirin BetoniHartwallBRPLapin KansaMinimani
RoKi Hockey
RoKi Hockey
RoKi Hockey

RoKi Hockey Oy:n tilinpäätös positiivinen

RoKi Hockey Oy:n tilinpäätös positiivinen

RoKin edustusjääkiekon taustayhtiö RoKi Hockey Oy teki tilikaudella 2018-19 liikevoittoa 22 237 euroa. Myös tilikauden tulos on positiivinen, sillä rahoituskulujen jälkeen voittoa jäi 2532 euroa. Yhtiön liikevaihto nousi 661 957 euroon.

Yleisöä runkosarjan 25 ottelussa kävi keskimäärin 1359 katsojaa ja kolmea pudotuspeliottelua seurasi keskimäärin 1624 henkilöä. Kauden kokonaisyleisömäärä nousi kaikki ottelut huomioiden yli 40 000 katsojaan. Kauden päätteeksi RoKi palkittiin vuoden Mestis-seurana toisena vuotena peräkkäin.

Positiivisen tuloksen tärkeimpiä mahdollistajia olivat entisestään kasvanut yritysmyynti, sekä kausikorttihaasteen myötä kasvaneet lipunmyyntitulot. Lisäksi osittainen vaikutus tulokseen oli kasvaneen yleisömäärän myötä otteluiden oheismyynnin kasvulla. Otteluiden ravintolamyynti näkyy liikevaihdossa kuitenkin vain prosentuaalisen osuuden verran, sillä RoKin juniorikiekko vastaa otteluiden ravintolatoiminnasta. Lisäksi joukkueen eteneminen Mestiksen pudotuspeleihin vaikutti osaltaan positiivisesti tulokseen.

Suunta oikea, mutta tilanne edelleen haastava

Yhtiön tulos on kehittynyt tasaiseen tahtiin viimeisenä kolmena vuotena, ja tulot ja menot on saatu tasapainoon. Positiivisesta tilinpäätöksestä huolimatta taloustilanne on aiempien tappiollisten tilikausien vuoksi edelleen haastava. Haasteista huolimatta RoKi on onnistunut kehittämään palvelutarjontaansa yritys- ja kuluttaja-asiakkaille, mikä on mahdollistanut tulosparannukset.

-Olemme edenneet pitkäjänteisesti strategiamme mukaisesti ja pystyneet kehittämään toimintaa ja palvelutarjontaa. Tulos on viime vuosina parantunut, ja nyt pääsimme positiivisiin lukemiin. Haasteita tuovat tappiolliset tilikaudet, sekä tämän kauden osalta Lappi Areenan jääongelmien vaikutukset alkukauden tuloihin. Mediakuutio, katsomoravintola, ja VIP-palveluiden kehittäminen, sekä yhden henkilön lisäresurssi myyntityöhön ovat tuoneet tavoiteltua kehitystä. Lisäksi kausikorttihaasteen onnistuminen on ollut tärkeässä roolissa. Tavoitteenamme on jatkaa toiminnan vakauttamista, ja sen myötä päästä kiinni askel kerrallaan myös entistä parempaan urheilulliseen tulokseen, toimitusjohtaja Pekka Kankaanranta sanoo.

Kuva: Tommy Jokelainen